Saturday, December 1, 2007

Би төрөхөөс гарахдаа дээгүүр ниссэн юм болов уу? Доогуур давхисан юм болов уу?



Миний дотны найз хүүхэн маань жирэмсэн удахгүй төрөх гэж байгаа билээ. Тэгээд би нялх хүүхдийн машинд тавидаг суудал авч өгнө гэж амласан болохоор нэн даруй авч өгөх хэрэгтэй болж байлаа. Найз маань сая эмчидээ очиж үзүүлсэн тань савны амсар нь 1 см онгойсон байна гэсэн учир ер нь нохойн дуу ойртож байна гэсэн үг... Амласан ёсоор хамгийн түрүүнд хэрэгтэй энэ зүйлийг би авч бэлдэхгүй бол тэр "машинд тавидаг суудалгүйгээр" хүүхдийг эмнэлэгээс гаргадаггуй гэсэн нарийн чухал учир шалтгаан буй тул нэн даруй авах хэрэгтэй зүйлийн нэг тэр байлаа.
Тиймээс энэ өглөө найз хүүхэнтэйгээ хамт хүүхдийн дэлгүүрт орж худалдаа хийлээ дээ. Ямар ч олон төрлийн..., яасан ч олон янзийн ... ? мэдэхгүй зүйл их байдаг юм. Найз маань хүүтэй болж байгаа болохоор бор шаргалдуу өнгөтэйгээс нь авлаа даа. Найзтайгаа хамт тэрүүгээр энүүгээр юм харж явж байх зуураа ингэж хууч хөөрч явлаа.
- Ингэхэд биднийг төрөхөөс гарахад ээж, аав маань яаж гаргаж авч байсан юм болдоо гэсэн яриа дэлгэлээ.
-Үгүй одоо өлгий хийгээд л таксигаар ирдэг байсан байхдаа. Арай автобусаар ирдэг байсан юм болов уу? Таньдаг машинтай энэ тэр хүнийг гуйдаг байсан байхдаа. Одоо тэгээд автобусаар гарах нэг нь гардаг л байсан даа гэсэн яриа өрнөлөө.
Найз хүүхнийхээ нөхрийг чи ч яах вэ өвөөгийнхөө улаан номертой хар машинаар гарсан байх хэмээн цаашлуулан.
Өөрийнхөө тухай бодож байлаа. Манайх чинь одоо Био-д байдаг юм чинь арай автобус тэгээд цаашаа чиглэлийн такси гээд дамждаг байсан юм биш байхаа. Аавын найз таксины жолооч нахиу хэмээх Далхаа гуай гаргаж авсан юм болов уу эсвэл нагац эгчийн нөхөр жолооч хүргэн ах маань авсан юм болов уу. Далхаа гэснээс намайг бага байхад намхан хамартай юм болохоор нь чиний аав, чамтай адилхан хамаргүй, чи Далхаагийн хүүхэд, чамайг өгч явуулна гэж уурлуулдаг байж байлаа.

Ингээд ургуулан бодож байтал багын найзын нэг яриа санаанд орж билээ.
Найз охин маань дээрээ долоон ахтай хамгийн бага айлын ганц охин. Гэрийнхэн нь охинтой, эмэгтэй дүүтэй болсон доо баярлаад мань охиныг гаргах гээд эмнэлэг дээр очихдоо өлгийгөө мартсан учир ахийнхаа польтонд ороогдож эмнэлэгээс гарч ирж байсан тухай санаанд дорж билээ. Дараа нь аав нь нэрийг нь өгөөд төрсөний гэрчилгээ авах үедээ мартаад өөр нэр өгсөн гэдэг билээ. Гэхдээ миний найз энэ нэрэндээ илүү дуртай. Би бас Алтантуул гэж нэрлэгдэх гэж байгаад Туул болсон гэдэг. Би энэ тухай бага байхдаа сонсоод нэг хэсэг өөрийгөө шинэ, хуучин нэртэй гэж танилцуулдаг байж билээ. Гэхдээ бас л 2 нэртэй дээ улаан нялзрай байхдаа авсан Улаанаа гэдэг нэртэй. Авга ахын Улаанаагаас ялгах гээд дээр нь нэг чимэг нэмээд Том Улаанаа гэж нэрлэгддэг болсон. Одоо зарим ни дуудаж л байдаг даа. Ер нь Улаанаа нэр маань сургуульд орсноос хойш гээгдсэн дээ.

Ингээд бодохоор асуувал янз бүрийн түүх байх юм даа. Нээрээ ээжээсээ асууя байз. Ингэхэд намайг төрөхөд ээж, аав маань хэрхэн гаргасан юм бол?

1 comment:

бж said...

Би лав төрөхөөс яаж гарч байснаа санадаг юмаа гэж байвал алваа. Юугаа ч мэдэхгүй улаан нялзрай маамаа яг мэдэж харагдана даа. Нээрээ яаж гарсан юм бол, ээжээсээ асууя байз.
Орчин үед ч сайхан болж дээ, өлгий мөлгий гэхгүй шууд хувцас өмсчихдөг. Бас болоогүй машин тэргэнд суугаад. Даварч байгаа юм шүү, тийм жоохон юм байж